2016. április 22., péntek

Vásárlói Érték Maximalizálása: Hogy építs egy megállíthatatlan vállalkozást 2. rész

Tovább folytatjuk a Vásárlói Érték Maximalizálásáról szóló sorozatunkat.

Ha nem olvastad még az 1. részt, mindenképp olvasd el, hogy megértsd az összefüggéseket, mert elengedhetetlen anyag.

Lépjünk is a 2. lépésünkre

Második lépés: Válaszd ki honnan jöjjön a forgalmad

Vásárlói érték maximalizálása-3

Bármilyen hihetetlen, de a forgalom NEM probléma!

Nagyon sok problémád lehet a vállalkozásoddal, úgy mint a rossz üzleti modell, rossz termék, rossz számítások, de a forgalom nem ilyen.

Nagyon fontos, hogy tudd számolni az eredményeid.

Ha mondjuk van egy terméked, amit eladsz a weboldaladon, mondjuk 10 000 Ft profitod van minden eladáson. Tegyük fel, hogy 10%-os konverziót érsz el, szóval minden 10 látogatóból 1 megveszi, szóval látogatónként 1 000 Ft profitot termelsz.

Tudnál látogatót szerezni a weboldalra?

Persze, hogy tudnál!

Ki tudnál fizetni minden látogatóért 999 Ft-ot és még mindig termelnél 1 Ft profitot.

(Igazából többet is tudnál fizetni, ha megérted a VÉM-t, de erről majd később)

Ryan Deiss szerint

Az nyer, aki a legtöbbet költi egy vásárló megszerzéséért.

Az Amazon CEO-ja Jeff Bezos szerint pedig,

Az árrésed az én lehetőségem.

Mire is akarok kilyukadni?

Az Amazon a lehető legkisebb árréssel dolgozik, de hatalmas mennyiséget ad el, ezért tudnak többet fizetni azért, hogy megszerezzenek egy új ügyfelet.

Ha elsajátítod a Vásárlói Érték Optimalizálásának rendszerét, rá fogsz jönni, hogy amíg több pénzt keresel egy ügyfélen, mint amennyiért behozod akkor megéri többet fizetni!

Ezért mondom, hogy a látogatók szerzése nem probléma.

Ott vannak a még mindig viszonylag olcsó Facebook hirdetések. A régi AdWords-öt se szabad leírni és a keresőoptimalizálással is nagyon jó eredményeket lehet elérni.

Egyszerűen csak 2 dologra van szükséged:

  • Hogy mérd azt, hogy mennyit ér meg neked 1 látogató
  • Hogy hozd ki a legtöbbet a látogatókból

A különböző taktikáknak semmi értelme, ha a VÉM-val nem vagy tisztában.

A célod, hogy bármelyik csatornát is választod, látogatókat hozz a VÉM rendszeredbe.

Legyél profi az egyik csatornában, hozd ki belőle a legtöbbet és csak akkor lépj tovább, ha már magabiztos eredményeket hozol.

A különböző csatornák lehetnek a…

  • E-mail marketing
  • Facebook hirdetések
  • Organikus facebook elérések
  • Blogolás
  • Más közösségi média hirdetések
  • Keresőoptimalizálás
  • Banner hirdetések
  • Google Adwords

Ha már megvan a Product Market/Fit, akkor be kell hoznod az embereket a rendszeredbe.

Ilyenkor kell felajánlanod egy csalit (lead magnet), ami a 3. lépésed lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése