Tovább folytatjuk a Vásárlói Érték Maximalizálásáról szóló sorozatunkat.
Ha nem olvastad még az 1. részt, mindenképp olvasd el, hogy megértsd az összefüggéseket, mert elengedhetetlen anyag.
Lépjünk is a 2. lépésünkre
Második lépés: Válaszd ki honnan jöjjön a forgalmad
Bármilyen hihetetlen, de a forgalom NEM probléma!
Nagyon sok problémád lehet a vállalkozásoddal, úgy mint a rossz üzleti modell, rossz termék, rossz számítások, de a forgalom nem ilyen.
Nagyon fontos, hogy tudd számolni az eredményeid.
Ha mondjuk van egy terméked, amit eladsz a weboldaladon, mondjuk 10 000 Ft profitod van minden eladáson. Tegyük fel, hogy 10%-os konverziót érsz el, szóval minden 10 látogatóból 1 megveszi, szóval látogatónként 1 000 Ft profitot termelsz.
Tudnál látogatót szerezni a weboldalra?
Persze, hogy tudnál!
Ki tudnál fizetni minden látogatóért 999 Ft-ot és még mindig termelnél 1 Ft profitot.
(Igazából többet is tudnál fizetni, ha megérted a VÉM-t, de erről majd később)
Ryan Deiss szerint
Az nyer, aki a legtöbbet költi egy vásárló megszerzéséért.
Az Amazon CEO-ja Jeff Bezos szerint pedig,
Az árrésed az én lehetőségem.
Mire is akarok kilyukadni?
Az Amazon a lehető legkisebb árréssel dolgozik, de hatalmas mennyiséget ad el, ezért tudnak többet fizetni azért, hogy megszerezzenek egy új ügyfelet.
Ha elsajátítod a Vásárlói Érték Optimalizálásának rendszerét, rá fogsz jönni, hogy amíg több pénzt keresel egy ügyfélen, mint amennyiért behozod akkor megéri többet fizetni!
Ezért mondom, hogy a látogatók szerzése nem probléma.
Ott vannak a még mindig viszonylag olcsó Facebook hirdetések. A régi AdWords-öt se szabad leírni és a keresőoptimalizálással is nagyon jó eredményeket lehet elérni.
Egyszerűen csak 2 dologra van szükséged:
- Hogy mérd azt, hogy mennyit ér meg neked 1 látogató
- Hogy hozd ki a legtöbbet a látogatókból
A különböző taktikáknak semmi értelme, ha a VÉM-val nem vagy tisztában.
A célod, hogy bármelyik csatornát is választod, látogatókat hozz a VÉM rendszeredbe.
Legyél profi az egyik csatornában, hozd ki belőle a legtöbbet és csak akkor lépj tovább, ha már magabiztos eredményeket hozol.
A különböző csatornák lehetnek a…
- E-mail marketing
- Facebook hirdetések
- Organikus facebook elérések
- Blogolás
- Más közösségi média hirdetések
- Keresőoptimalizálás
- Banner hirdetések
- Google Adwords
Ha már megvan a Product Market/Fit, akkor be kell hoznod az embereket a rendszeredbe.
Ilyenkor kell felajánlanod egy csalit (lead magnet), ami a 3. lépésed lesz.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése