2016. április 25., hétfő

Vásárlói Érték Maximalizálása: Hogy éptíts egy megállíthatatlan vállalkozást 3. rész

A Vásárlói Érték Maximalizálása sorozat első és második részén túl vagyunk.

A következő két lépésben azt nézzük meg, hogy növelheted a bevételeid a vásárlóid számának növelésével.

Harmadik Lépés: A visszautasíthatatlan csali

Vásárlói érték maximalizálása-4

A csali (angolul Lead Magnet) egy olyan visszautasíthatatlan ajánlat, amelyért nem pénzben fizetnek a látogatók, hanem adatokkal, amely rendszerint egy e-mail cím.

Ebben a bejegyzésben megtudhatsz tényleg mindent arról, hogy készítsd el az első csalid.

Igaz, hogy itt pénzmozgás nincs, de mégis valamit adott neked az érdeklődő, amiért cserébe te is adtál valamit.

Ez nagyon fontos, mert a viszonyotok kezd megváltozni egymással.

A csalidnak nagyon jónak, tényleg visszautasíthatatlannak kell lennie. Nagyon hasznos információt kell adnod a látogatódnak.

A jó csali kiválasztásán óriási mértékben múlik, hogy mellyi feliratkozód lesz.

Mi az, amire a potenciális ügyfeled igazán vágyik? 

Ezeket a csalikat általában egy weblapon, úgynevezett landoló oldalakon (landing page) adod oda a látogatódnak.

Ugye már kiválasztottad, hogy milyen csatornán éred el a látogatóid.

Vegyük példának a legtöbbet használt Facebook hirdetéseket…

Példának vegyünk egy edzőtermet, ami új vendégeket szeretne behozni. Ugye egy új vendég értéke egy edzőteremnél nagyon nagy, ezért jó ötlet lehet, ha egy egy hét ingyenes terembérletet adsz ajándékba.

Elkészítesz egy landoló oldalt, amin van egy feliratkozó űrlap. Ki kell tölteni a látogatónak a nevét, e-mail címét. Ezt ha megteszi kap egy e-mail-t, amiben az ingyenes bérletről vannak az infók, hogy hogy veheti igénybe.

rb_fitness_kiprobalom_cikk

Látod, hogy ez a teremnek szinte ingyenes egy ilyen, de a látogatónak egy nagyobb értéket jelent. Ha marad a teremben több tízezer vagy akár százezer forintot is ott hagyhat.

Látod, hogy nem csak online vállalkozások tudnak ingyenes csalit felajánlani!

Nagyon fontos, hogy az érdeklődőd bőrébe bújj és találd ki mi az, amiért hajlandó lenne megadni az e-mail címét.

Itt még nem kell több 10 oldalas e-bookot írnod. Jó egy lista is vagy ingyenes kipróbálási időszak. Valami tényleg hasznos.

Ha több példát és infót szeretnél a csaliról nézd meg ezt a bejegyzésünket.

Negyedik Lépés: A belépő termék

Vásárlói érték maximalizálása-5

Ha már eddig eljutottál előrébb vagy a versenytársaid 90%-nál.

Eddig még nem szereztünk vásárlókat, csak leadeket generáltunk, e-mail címeket szereztünk.

Itt az idő tényleges vásárlókat szerezni, akik előveszik a pénztárcájukat és pénzzel is fizetnek.

(Megj.: Magyarul nem nagyon van jó szavunk erre az elemre. Az ingyenes csalit az angol lead magnet-nek hív, a fizetettet pedig tripwire-nek)

A belépő termékeden nem keresel pénz vagy csak nagyon kicsi a hasznod.

A célja, hogy megváltozzon a kapcsolatod az érdeklődővel, vásárlóvá alakítsd.

Az ára általában nagyon alacsony, jellemzően 100 Ft és 5 000 Ft között mozog valahol. Igen jól látod, akár 100 Ft-ért is adhatsz egy terméket. Ez az ár függ az alapterméked árától. Egy autó eladásánál drágább belépő terméket kell használnod.

Ezek után megváltozik a kapcsolatotok. Elértél egy olyan szintet, hogy annyit adtál az érdeklődőnek, hogy eljutott arra a pontra, hogy pénzt költ egy termékedre.

Hihetetlen fontos része a VÉM rendszerednek a belépő termék.

Ha egy személy már vásárolt tőled, később sokkal nagyobb valószínűséggel vásárol ismét…

És a következő termékeden már keresni is fogsz!

Nézzünk pár példát belépő termékre:

A hipermarketek akció tipikusan ilyen termékek. Ezeket általában beszerzési áron adják, de ha bemész egy hipermarketbe almát venni, akkor már veszel banánt is, tejet, ha már ott vagy egy kis csirkemell is jó lenne és folytathatnám…

alma akció

A Digital Marketer készített egy nagyon jó könyvet és ezt árulják mindössze $9.95-ért. Nagyon nagy értéket adnak benne, amivel boldog vásárlóvá tesznek és nagyobb valószínűséggel vásárolod meg a $995 vagy $2995 terméküket.

Gondolhatod, hogy: “ha 10 dolcsiért ilyen sok tudást kaptam, mennyit kaphatok 1 000 dollárért?”

tripwire-offer2

A namecheap $0.88-ért ad el domain címet. Mire feleszmélsz már vettél tőlük tárhelyet, e-mail spam védelmet, még 5 domain címet és még ki tudja még mit.

namecheap_cikk_kep

Kezded érteni, ugye?

Mi az, ami a csalidnál egy jobb termék és már fizetnének is érte az érdeklődők?

Teljesíts túl! Ha ingyen elő tudod állítani, adj jóval többet, mint amit szerinted érne a termék. Nyeld be a profit elmaradását, hidd el később megtérül, ha jó a rendszered.

Egy vásárló könnyebben meg fogja vásárolni a alapterméked, ami a következő rész témája…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése