2016. április 20., szerda

Vásárlói Érték Maximalizálása: Hogy építs egy megállíthatatlan vállalkozást 1. rész

Ez a bejegyzés meg fogja neked mutatni, hogy hogy lehet egy olyan online vállalkozást létrehozni, ami folyamatosan növekszik.

Így van, nem lehetetlen létrehozni egy ilyen céget.

Meg kell értened az alap rendszert, ahhoz, hogy a különböző marketinges trükköket, megoldásokat használni tudd a weboldalon.

Ha tanulni akarsz, akkor ez lesz az egyik legfontosabb bejegyzés, amit a hónapban olvastál, ezért legyél figyelmes!

A rendszer

Ez a rendszer ugyanúgy működik a McDonald’s-nál és az Audinál, mint egy kisebb 2-3 fős start-upnál.

Működik egy pár személyes vállalkozásnál és egy Forbes 500-as óriásvállalatnál is.

Azért működik, mert egyszerre használja a legendás marketinges Jay Abraham mind a 3 pontját, amivel lehet növelni egy vállalkozást.

Hogy növekszik egy cég:

  • Növeli a vásárlói számát
  • Növeli a vásárlók átlagos költését (webáruházaknál kosárérték)
  • Növeli a vásárlók vásárlásainak számát

Ezt a Digital Marketernél Vásárlói Érték Maximalizálásnak (VÉM) hívják. Angolul Customer Value Optimization (CVO).

Jól olvasd el a cikket, akár többször is. Mentsd el a könyvjelzők közé és ha elakadsz vagy úgy érzed nem olyan dolgokkal töltöd a vállalkozásod növelésére szánt időt, gyere ide vissza és gondold át mi az, amivel tényleg fejlesztheted a vállalkozásod rendszerét.

A VÉM lépései

A következő képen láthatod a VÉM rendszered.

Mikor új taktikákat tanulsz, mint Facbook hirdetések, keresőoptimalizálás, Adwords megtanulhatod nagyjából és megtanulhatod profira.

A legjobb ha elsőnek megérted a VÉM-t és a saját rendszeredbe próbálod beépíteni a különböző forgalomszerző megoldásokat.

Vásárlói érték maximalizálása-1

A lépéseid a VÉM rendszered kialakításához

  1. Product Market/Fit meghatározása (működik-e a terméked a piacon)?
  2. Honnan szerzel forgalmat a weboldaladra?
  3. Ajánlj egy csalit (lead magnet)
  4. Ajánlj egy fizetős csalit (tripwire)
  5. Ajánld a fő terméked
  6. Ajánld a profit maximalizáló terméked
  7. Készíts egy visszatérő utat a vásárlóidnak

Ezt a rendszert használják szinte mindenhol.

  • Éttermek
  • Ruházati boltok
  • Online vállalkozások
  • Szépségipar
  • …stb…

Kezdjük is el az első lépéssel…

Első lépés: Product Market/Fit meghatározása (működik-e a terméked a piacon?)

Vásárlói érték maximalizálása-2

Változik az üzleti környezet a mai gyors világban, de a fő alapelvek még mindig ugyanazok.

Még mindig ugyanaz az üzlet lényege.

Akkor kapsz pénzt egy érdeklődőtől, ha a vásárlás előtti rossz állapotából egy jó állapotba viszed a termékeddel vagy szolgáltatásoddal.

Ha a problémáját meg tudod oldani, akkor tudsz nyerni. Ez a probléma lehet félelem, bánat, unalom, vágyakozás vagy valaminek a hiánya.

A vásárlás után valószínűleg a személy boldog lesz, a termékedről, mert elmulasztod a problémáját, bármi is volt az.

smiley_vasarloi_ertek

Az emberek nem funkciókat vásárolnak…

Az emberek eredményekért fizetnek.

Egy jó ajánlat megmutatja, hogy fogod átmozdítani a “előtte” fázisból az “utána” fázisba.

A legtöbb vállalkozás 2 dolog miatt bukik meg

  • Nem tudják átvinni az érdeklődőt a kívánt “utána” állapotba (nem elég jó ajánlat)
  • Nem tudják megmutatni, hogy át tudják vinni az érdeklődőt a várt állapotba (nem elég jó marketing)

Muszáj tisztában lenned azzal, hogy milyen eredményt akar elérni a potenciális ügyfeled és, hogy ezt milyen ajánlattal tudod megtenni.

8 részes előtte-utána táblázat

Vegyél elő egy lapot és rajzold fel a következő mátrixot:

Előtte-utána táblázat 1

Kérdezd meg magadtól a következő kérdéseket:

  • Mivel rendelkezik a potenciális vásárlód az “ELŐTTE” fázisban? Mivel rendelkezik a potenciális vásárlód az “UTÁNA” fázisban?
  • Mit érez a potenciális vásárlód az “ELŐTTE” fázisban? Mit érez a potenciális vásárlód az “UTÁNA” fázisban?
  • Milyen egy átlagos napja a potenciális vásárlód az “ELŐTTE” fázisban? Milyen egy átlagos napja a potenciális vásárlód az “UTÁNA” fázisban?
  • Mi potenciális vásárlód státusza az “ELŐTTE” fázisban? Mi a potenciális vásárlód  státusza az “UTÁNA” fázisban?

Vegyünk példának egy új szuper vékony pénztárcát gyártó kis start-upot.

A régi vastag, elavult pénztárcáknak vége. Ebbe a pénztárcába pont beleférnek a szükséges kártyáid és a papírpénzed.

Vagány modern design-t alakítottatok ki és szinte kérkedni lehet vele a pénzárnál.

A következő válaszokat kaphatod:Előtte-utána táblázat 2

Egy átlagos marketinges csak az első sort figyel, pedig nem ez a lényeg!

Egy profi marketinges a másik 3 kérdésre is koncentrál. Ezekre is odafigyel a kommunikációban, szövegírásban, amivel sokszoros profitot tud elérni.

Ezt a 8 kérdést ha megválaszolod, egyből képes leszel jobb szövegeket írni.

  • Amikor a boltban vásárolsz nem szívesen veszed elő a pénztárcád, mert alig találod meg benne a bankkártyád?
  • Egy trendi szueprapu akarsz lenni, akire felnéznek a fiai?
  • Mondj búcsút a kidudorodó, kényelmetlen zsebeknek. Érezni se fogod többet, hogy a pénztárcád a zsebedben van!

Nagyon erős fegyvertény, ha használod a potenciális vásárló gondolataid.

A marketing szövegeddel kell bemutatnod, hogy kerül az érdeklődő az “előtte” fázisból az “utána” fázisba.

Elképesztően fontos, hogy tisztán látnod kell, hogy miként hatsz a vásárlódra.

Tudom nem egyszerű, de le kell tisztáznod, mert a következő lépések erre alapoznak.

Mennyit érhet meg az érdeklődő számára, hogy az új állapotba lépjen?

Tudsz egy olyan ajánlatot adni, ami win-win szituációt eredményez? Te is termelsz rajta megfelelő profitot és a vásárlód is kielégíted?

Ha válasz igen, akkor tovább léphetsz a 2. lépésre.

Kérlek tarts ki és olvasd el a többi részt is, mert ha megérted a rendszer működését, sokkal tisztábban fogod látni, hogy építs működő, nyereséges vállalkozást.

Megj.: Az elmélet Ryan Deiss fejéből származik. Ha érdekel, olvasd el az eredeti cikket is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése