2016. április 27., szerda

Vásárlói Érték Maximalizása: Hogy éptíts egy megállíthatatlan vállalkozást 4. rész

Meghatároztad, hogy működik-e a terméked a piacon, elkészítetted a csalid és a belépőterméked.

Ötödik lépés: Ajánld fel az alapterméked

Ezeket azért csináltad meg, hogy eladd az alapterméked.

Valószínűleg már meg van ez a terméked. Ezt vizsgáltad, hogy működik-e a piacon. Ez a márkád esszenciája. Ezért alakult ki a vállalkozásod.

A legtöbb vállalkozás kihagy minden eddigi lépést. Egyből elkezdi hirdetni a termékét és várja, hogy ezt hezitálás nélkül megvegyék.

Mindegy, hogy még nem is ismerik a márkád, nincs semmilyen kapcsolat közte és az érdeklődő között, egyből a fő termékkel kezd.

Gondolhatod, hogy ez nem sűrűn sikerül megfelelően.

Természetesen van, hogy profitot szereznek így is, de gondolj bele…

Mikor van nagyobb esélyed eladni az alapterméked ha:

  • Egyből az érdeklődő orra elé tolod a fő terméket
  • Már adtál értéket egy csalival és túlteljesítettél egy belépő termékkel

Természetesen a második esetben.

Ezért nagyon fontos a VÉM rendszer. Végigvezeted a vásárlód egy folyamaton, ami sokkal jobb kapcsolatot fog kialakítani köztetek és sokkal nagyobb konverziót és profitot fogsz elérni.

Így válik megállíthatatlanná válik a vállalkozásod.

Kialakítod a rendszered, költesz vásárlók szerzésére, akiket beteszel ebbe a tölcsérbe, amibe ha bekerülnek, nehéz lesz kiszállni (de erről majd később).

Ez mind csak akkor működik, ha tényleg jó a terméked, de ezt az első lépésben megcsináltad.

Folyamatosan építed a kapcsolatot az érdeklődővel, értéket adsz neki, jó szolgáltatásokat, termékeket adsz neki, amitől megszeret, majd felajánlod az alapterméket, amit ha megvesz még mindig nincs vége…

Hatodik lépés: Ajánld fel a profit maximalizáló terméked

A legtöbb vállalkozásnak nincs se belépő terméke, se profitmaximalizáló terméke. Megpróbálnak az alaptermékükből megélni.

Ez az, amiért a Te vállalkozásod fog nyerni.

Te gondolsz az olyan érdeklődőre is, aki még nincs kész megvásárolni a fő terméked és arra is, aki már annyira szereti a márkád és termékeid, hogy még többet akar tőled.

A profit maximalizáló terméked függ attól, hogy milyen az alapterméked. Itt főleg upsellekre kell gondolni.

Amikor eladod a fő terméked, egyből ajánlj kiegészítést hozzá.

Egy fitness teremben, ha például valaki vesz egy 1 havi bérletet, a recepciós kérdezze meg, hogy nem akar-e 3 havi bérletet, mert jobban megéri.

Az McDonald’s-ban úgy vannak kiképezve az eladók, hogy mindig azt kérdezzék, hogy nagy üdítővel kéred? Egy almás pitét adhatok még, most csak 200 Ft. Ha álompitét vásárolsz, akkor ajándékba adunk egy poharat is hozzá.

Ismerős, ugye?

Ha van a termékedben ügyfélszolgálati segítség, legyen egy drágább csomagod, amiben sürgősségi segítséget adsz, természetesen drágábban.

Az amazonnál ezt is tökéletesre fejlesztették. Mindig láthatod milyen hozzákapcsolódó termékek vannak, ha valamivel együtt veszed, többet spórolsz.

profit-maximizer1

A webáruházaknál ez a kosárérték növelését jelenti.

Költsenek többet a vásárlóid.

Minden eladás, amit az alaptermékeden felül eladsz profit maximalizáló termék. Mit tudsz eladni az alaptermékeddel? Milyen plusz szolgáltatást tudsz nyújtani a fő termékeden felül?

Ha valaki megveszi az alapterméked, nagyobb eséllyel fog mást is vásárolni tőled.

Használd ki a jó kapcsolatotokat és adj többet.

Itt is fontos, hogy nem átverni kell az ügyfelet, hanem több értéket adni, természetesen több pénzért. Win-win szituációt teremts mindig.

Mi van akkor, ha valaki elakad egy ponton a rendszeredben? Erről beszélünk az utolsó, 5. részben.

A következő oldalról: http://wpkurzus.hu/vasarloi-ertek-maximalizasa-hogy-eptits-egy-megallithatatlan-vallalkozast-4-resz/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése