Minden kezdő és haladó marketingesnél előjön az email címek gyűjtésének a kérdése. Nem untatlak vele, hogy ez mennyire fontos, mert a csapból is ez folyik. Igazából nem is az a kérdés, hogy gyűjtsd-e őket, hanem az, hogy milyen email marketing rendszerrel, milyen hírlevél küldővel tedd meg ezt. Mi (és sokan mások is) az ActiveCampaign rendszerét használjuk.
ActiveCampaign hirlevélküldő – Miért válaszotttam?
Nagyon sokat keresgéltem, míg megtaláltam a számomra leginkább legmegfelelőbb hírlevélküldő szoftvert. Megkérdeztem egy csomó online vállalkozó ismerősöm és a Digital Marketer Facebook csoportjában marketingeseket, vállalkozókat. Nagyon értenek ezekhez a dolgokhoz, általában hozzájuk szoktam fordulni segítségért.
Itt szerintem olyan 80%-ban az ActiveCampaign-t ajánlották. Külföldön a program már a legnépszerűbb olyanok körében, akik az egyszerűséget, felhasználóbarátságot keresik egy email marketing szoftverben, úgy hogy az automatizálásokat is egyszerűen lehessen elvégezni.
De erről majd a a funkcióknál.
Magyarok körében a MarketingCommando állt át erre a rendszerre nemrég az ismertebbek közül. Wolf Gábor a következőt kommentelte róla, mikor megkérdezték mire álltak át:
Intuitív, egyszerűen megtanulható, vizuális, de mégis nagyon sokféle automatizáció készíthető vele. Nekem is ezek a legfőbb indokaim mellette.
Megjegyzés: Mailmaster-t még nem használtam, de a különböző rendszereknek, amiket én használok, nagyon nehéz szokott lenni az integrációja, így nekem sose került számításba. Ettől függetlenül magyar piacra, lehetséges hogy jó megoldás lehet, erről sajnos nem tudok érdemben nyilatkozni. Én nem választanék magyar rendszert…
Az ActiveCampaign jellemzői
Nézzük meg a pozitívumait és később a nagyon kevés negatívumát is a rendszernek.
Egyszerűen megtanulható
Bármilyen összefoglalót, leírást olvastam a programról, kb. mindig ez volt a legelső jellemzője, hogy milyen könnyű megérteni.
Nagyon izgalmas, de közben frusztráló folyamat tud lenni egy új rendszer megtanulása.
Előtte már használtam a MailChimpet és GetResponse-t, de voltak vele problémáim. Általában csak bambultam a képernyőre és kattingattam, mert nem tudtam, hogy kellene megcsinálni egy automatizációt vagy valamilyen beállítást.
Persze elsőre az AC-hez is kellett olyan 1 óra, míg az alapokat megtanultam.
Meg kellett értenem, hogy mi a különbség a kampányok, automatizációk között, hogy készítsem el az első email sablonom, stb.
Egyébként nagyon jó leírásaik, videóik vannak a különböző kifejezésekről, funkciókról és ezek nagyon sokat segítettek.
Feltöltöttem a kis pici 60 fős listám (le volt vezetve, hogy kell átvinni GetResponse-ból) és bele is ugrottam az atomatizációkba.
Kezdő és haladó automatizációk
Természetesen sima kampányokat is lehet készíteni, de ezt minden normális hírlevélküldő tudja.
Itt például fogalmi zavarban voltam egy darabig. A kampány az 1 egyszerű email, amit annak a listának küldheted ki, amelyiknek szeretnéd. Az automatizációban pedig felépíthetsz többlépcsős, több email-ből álló, különböző feltételek után változó sorozatokat.
A legjobb, hogy vizuális tudod felépíteni a rendszereid. Simán húzogatni kell a feltételeket egymás alá.
Mivel a funnelem (értékesítési tölcsér) még közel se volt kész, így egy egyszerűbb automatizációval kezdtem.
Ebben egy 8 részes mini WordPress kurzusról volt szó. Ha valaki feliratkozik, akkor kezdődik az automatizáció. Ezután 1-2 naponta új email-ek mentek ki és a végén felajánlottam egy akciót a teljes kurzushoz.
Ezeket a kedvedre tudod bonyolítani. A nehezebb, több feltételes rendszerek elkészítése nem az ActiveCampaign miatt lehet bonyolult. Az elején nekem az volt a bajom, hogy nem tudtam mit akarok. Amikor már alakult a fejemben, akkor összekattingatni már nagyon könnyű volt.
Ezért nagyon jó az AC. Ha egyszerűbb automatizációak akarsz, akkor az tuti könnyen megoldható.
Egy bonyolultabb funnelhöz pedig megad minden eszközt. Egyik automatizációból átvezetni másra, megnézett-e egy oldalt, vásárolt-e, kattintott-e egy linkre, stb. Tényleg csak a képzeleted szabhat határt.
Tag-ek/Címkék
Erről érdemes még egy kicsit többet írnom.
Alapból az emberek listákon vannak, de ezen belül is tudod rendszerezni őket. Az a nagyon jó, hogy többféle Tag-et oszthatsz ki, természetesen automatikusan.
Itt is attól függ, mennyire szeretnél ebbe belemenni. Nekem sincs még sokféle, de külön szinteken lehetnek a feliratkozóid, külön érdeklődés szerint is csoportosíthatodőket, attól függően, hogy milyen linkekre kattintottak.
Tényleg csak tőled függ milyen marketinges ötleteid akarod megvalósítani.
Ezekkel tudod igazán “megbolondítani” a rendszereid és egy komolyabbat is felépíteni.
Ha nem vagy az elején biztos a dolgodban, kezdd el kicsiben és folyamatosan rá fogsz jönni jobb és jobb megoldásokra.
Sablonok és design
Ami még tök jó, hogy szép email sablonok és automatizáció sablonok közül is választhatsz.
Egy email-t egyébként nem szeretek túldesignolni, a szép egyszerű kinézetet szeretem.
Csinálhatsz HTML nélküli sima szöveges email-eket is természetesen.
Magyar nyelv
Én kevés eszközt használok magyarul, mert a leírások, útmutatók amiket használok szinte mindig angolul vannak,
Aki nem tud magabiztosan angolul, ez nagy segítség lehet. Van 1-2 hiányos fordítás, de egyébként elég jól lefordították. Direkt megnéztem a cikk írása előtt.
Így már a nyelvtudás se lehet akadálya a külföldi rendszer használatának.
Integráció a WordPress-szel és más programokkal
Természetesen készítettek egy egyszerű bővítményt WordPress-hez, ami segítségével könnyen be tudod tenni az űrlapjaid.
Egyszerűen egy API kulccsal hozzá tudod kapcsolni a fiókod. Ezt is nagyon jól elmagyarázzák.
Ami miatt mindenképp külföldi szoftvert használok az a többi programmal való integráció.
Minden fontosabb rendszerrel össze tudod kapcsolni, amivel még jobb automatizációkat tudsz készíteni.
Ha pedig egy új szoftvert találnak ki, akkor szinte biztos, hogy hozzákapcsolják az AC-hez.
Ügyfélszolgálat – Segítségek
Manapság minden jobb hírlevélküldő rendszernél brutálisan jó az ügyfélszolgálat.
Ez itt sincs másképp.
Élő chat-en vagy emaileken keresztül könnyen tudsz segítséget kérni.
Előtte ajánlom, hogy nézd meg a tudásanyagjaikat, mert tényleg nagyon sokat segítenek. Igaz, ezek csak angolul vannak.
Ami óriási előny a többi hasonló programmal szemben, hogy vannak blogok, Facebook csoportok, amelyek az ActiveCampaign-ről szólnak.
Amibe én benne vagyok az az Automation Nation. Ez az Active Marketer blog Facebook csoportja. Itt nagyon okos és hozzáértő ember van, így nagyon jó segítséget tudsz kapni.
Negatívumok
Nem vitás, hogy imádom az egész ActiveCampaign-t, de találkoztam 1-2 pici hibával, amit a tisztázás kedvéért meg szeretnék Veled osztani.
Azt azért tudnod kell, hogy magasan a legjobb hírlevélküldő program és email marketing szoftver, ami szerintem most a piacon megtalálható. Ráadásul folyamatosan fejlődik, benne is szoktam lenni a béta tesztelő csapatban.
Nézzük, eddig mikkel volt bajom…
Nehezen alakítható űrlapok
Mi szeretjük a szép design-t. Szoktunk játékos grafikákat berakni, vagány hátteret, hasonlók.
Az AC-nél ezeket nem nagyon lehet kivitelezni. Lehet belerakni képet, alap elrendezést beállítani, színeket, szövegeket, menőket alakítani és kb ennyi.
Nem nagy probléma, mert így is lehet egyszerű, de szép űrlapokat készíteni, de ez nekünk már kicsit túl egyszerű.
Tényleg nem olyan nagy probléma, de egy csomó ideig kerestem, hogy lehet egyedibb űrlapot készetni.
Ami biztató, hogy dolgoznak az űrlapkészítő felfrissítésén, direkt megkérdeztem.
Egyébként azt vettem észre, hogy főleg automatizációval kapcsolatos újításokon dolgoznak többet. Ezzel én egyet értek, mert sokkal izgalmasabb és jövedelmezőbb tud lenni ha profibb marketing rendszereket tudsz létrehozni.
Email sablon készítő
Ez a másik, ami kicsit problémás volt.
Szerencsére csak 1 sablont kellett elkészítenem, de a fogd és vidd módszeres email készítő elég bugyután és bugosan működött néha.
Nagyon alap design-unk van, felül egy logó, szöveg, kép rólam és kb. ennyi. Emiatt nekem annyira nem probléma, de ha már képet akarsz beszűrni, akkor 2 szövegdobozt kell csinálnod, meg van még 1-2 bugos dolog benne.
Ami tényleg jó, hogy egyszer ezt megcsinálod és utána már nem is kell nyúlnod hozzá.
A szöveg a lényeg úgyis.
Ez is csak egy kisebb probléma, de idegesítő tud lenni, mert ugye ezzel kezdi az ember az egészet.
Viszont miután kész a sablonod, eljön az automatizáló kánaán és meg fogod köszönni, hogy ajánlottam a szoftvert.
Ár és Trial verzió
Hihetetlen volt számomra, hogy mennyire olcsó. Elsőnek kételkedtem is benne.
Aztán gondoltam kipróbálom az ingyenes trial verziót, amit nagyon jól építettek fel.
100 feliratkozóig, ingyenesen használhatsz mindent.
A magyar szolgáltatókkal ellentétben, külföldön kb. mindenhol a feliratkozóid száma után kell fizetni havidíjasan. Kiküldhetsz email-t minden nap, nem ettől fog függeni az ár.
- 500 főig: $9, ami ~2.600 Ft
- 10.000 főig: $70, ami ~ 20.000 Ft
- 50.000 főig: $225, ami ~65.000 Ft
Rajtad múlik, hogy mennyire használod ki a saját listád, ami az egyik legnagyobb értéke egy online vállalkozónak.
Szerintem ilyen alacsony áron és az ingyenes trial verzióval, mindenképp megéri kipróbálni.
Van 2 magasabb árkategóriájú opciójuk is, amiben van CRM rendszer, de én ezt még nem használtam, így sajnos nem tudok róla mit mondani.
Összefoglalás – ActiveCampaign
Mindenképp ajánlom Neked ezt a hírlevélküldő programot.
Tisztázd le magadnak, hogy mi a célod, hogy használod az email marketinget.
Azért is nagyon jó választás, mert az egyik legolcsóbb az ilyen szoftverek közül. Ha csak el akarod kezdeni, ingyenesen meg tudod tenni.
Ha már magasabb szinten vagy, van lead magneted (csali), belépő terméked, több terméked, amiket automatikusanszeretnél összekapcsolni, akkor az ActiveCampaign-nel ez menni fog.
1-2 negatívumot találtam benne eddig, de elképesztő sok pozitívumot.
Szerintem ez a legjobb választás most.
Ha kérdésed van a programmal kapcsolatban, nyugodtan tedd fel 
A következő bejegyzés ActiveCampaign – A legjobb hírlevél küldő és email marketing rendszer? elsőnek ezen a webcímen jelent meg: WPKurzus | WordPress tanfolyam.








Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése